14 Mart 2015 Cumartesi

Farkında Mısınız? (!)

Farkında olmak nedir?
Dünya ilerlerken yaşananların farkında mısınız? Etrafınızda olup biteni fark edip, bunu anlatma yoluna hiç gittiniz mi? 
Ben birkaç gündür takılıp kaldım bu farkındalık olayına! Peki nedir bu farkındalık?
Farkındalık; 
"Yargısız bir şekilde şimdiki ana odaklanabilmek amacıyla, dikkatinizi toplayabilmektir." diyor John Kabat-Zinn . Farkında olmak önce kendimizi tanımak, sonra da şimdiki anı yakalamaktır bana göre de.
 Ne kadar kendimizi tanıdığımıza dair sorular sorarak, sevdiklerimizi, sevmediklerimizi, planlarımızı ve hatalarımızı görmek fark etmektir aslında. Bizi biz yapanları görmektir. Bunun sonucunda Türkiye'de olduğu gibi kendini fark edenlerin ulaştığı noktaya ulaşabiliriz. Bunu bizler de yaparsak bir gün vardığımız noktadan buralara baktığımızda söyleyeceğimiz şey "fark etmiştim ve uyguladım" olacaktır. Türkiye'nin ihtiyacı olan şey de bu aslında. Bahaneleri sıralamayı bırakıp farkına varmak! 

"Peki onların ulaştığı nokta ne? " diye sorduğunuzu duyar gibi oldum. Onlar Türkiye'nin bilinen markalarını geçmişte hayatımıza katan, fark eden ve bugün ki başarıya ulaşanları!
Farkındalık “Şu anda ne yaşıyorum” sorusunu yanıtlamak için, kendi düşüncelerini, duygularını ve bedenini gözlemlenmesi yoluyla elde edilen zihinsel bir durum olarak da tarif edilebilir.

Bir başka anlamda farkındalık, bir doğu felsefesidir. Sadece budizmde var olan bir felsefe değildir. Farkındalıkla ilgili tüm temel kitaplarda Mevlana ve onun anlayışına da yer verilmektedir. Farkındalık daha varoluşçu ve humanistik bir yöntemdir.

Tüm bu duyguları, merakı bir araya getirdiğinizde elde edeceğiniz şey hayatı daha konforlu, daha humanist ve daha bakış açısı yüksek hale getirebilirsiniz. Sonucunda kariyer peşinde olanlar kariyerinde daha sağlıklı, kararlı adımlar atacak. Hayatını daha yaşanılabilir hale getirmek isteyenler de bunu başarabilecek. Asla pes etmeyin ve umudunuzu yitirmeyin diye sizlerle paylaşmak istedim. Farkında olmak ve fark edilmek çok önemli ! 
Herkes aynı bedene sahipken, dünyaya gelme amacımız aynı değilken: İçimizdeki tutkuyu keşfedip bu dünyadan gitmeden bir ayak izimizi bırakmalıyız bence.

Ayrıca youtube adlı sitedeki "farkındalık" videolarını izleyerek anlatmaya çalıştığım meseleyi daha net kafanızda canlandırabilirsiniz.
Yalnızlık da güzeldir yeter ki dozunu bilin ve asla pes etmeyin.
Seviyorum hepinizi...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder