16 Nisan 2015 Perşembe

Gülümseyin !

Gülümseyin! :D



Açıkçası hayatım boyunca Kemal Sunal'ın bir filmi vardı hani. Tıpkı onun gibi gülümseyerek tepki gösterdim birçok şeye. Bunun çok olumsuz yanlarını da gördüm. Örneğin birini kaybettiğimde, birine olumsuz cevap verdiğimde tıpkı Çelik gibi saçma sapan bir an da gülümsedim! 

Sonuçta yanlış anlaşıldım. Aslında içimden gelen gülüşü tutmakta zorlanıyorum. Hepsi bu! 
Gelelim bu gülümseme neden içimizden fırlayıp geliyor. Uzman görüşünden önce kendi görüşümü yazmak istiyorum. Bence gülmek kalbimizden çıkıp gelen bir şey. İçimde tutmaktan zorlanmamın sebebi bu. Biraz da hala içimde bir çocuğun ip atlayıp, top oynamakla mutlu olabileceğine inancımın olması! Hayaller kurarken, hayallere küsmüş insanlarla arkadaşlık kurmak, mecburi bir hayatı paylaşmak gerçekten zor. Bir şekilde nefes almanın, gökyüzünü görmenin tadını bilmemek ne acı!

Mert Güler diye bir adam var. 
Tanıyor musunuz? Bilmiyorum. Bence biraz araştırın. Bir merkezi var onun: Farkındalık merkezi! Klasik yoga teknikleriyle insanların hayatın farkına varmalarını sağlıyor. Ben onunla bir seminerde tanışmıştım. 
Açıkçası hayat hakkında düşündüğüm ama söylemeye korktuğum ya da söylemeyi unuttuğum şeyleri o bana söyledi. Söylemeye devam ediyor. Hayat felsefesi gülümsemek ve harika gülüyor! 
Fotoğraftaki yazıdan da anlaşıldığı üzere derin bir nefes alıp gülümseyelim...


Gülümsemenin pozitif enerji saçtığını savunan uzmanlar, gülümserken yüzümüzdeki 53 kasın çalıştığını da söylüyorlar. Surat asmanın ise tam iki katı fazla kasın çalıştığını yani toplam 106 kasın çalıştığını söylüyor. Yani gülümsemeyen insanlar daha fazla enerji ve efor harcıyor.
:D
Yani uzmanlara göre gülümsemek tembel işi gibi görünüyor. 
:D


Gülümsemek aynı zamanda insanı depresyondan da koruyor. Çünkü stres hormonlarının salgılanmasını azaltıyor. Bunun sonucunda mutluluk hormonlarının da salgılanmasını sağlıyor. Erkeklerin düşüncesine göre kadınların gülümsemesi makyajdan daha çekici bir şeymiş.  Erkekler ilk buluşmada gülümseyen kadınlara daha kolay aşık oluyormuş. Kadınlar ise samimi ve içten bir gülüşe aşık oluyorlarmış...
Bebekler ise doğuştan seslere gülümseyerek tepki verirler. Bu da bebeklerin güven ve mutluluk duyularının gelişmiş olduğunu gösterir.
Kısaca gülümsemek esnemek gibi bulaşıcıdır. Siz gülerseniz Dünya güler! 
Kadınlar bunu yapmakta daha başarılı çünkü erkeklerden daha fazla gülümsüyorlarmış.
Ben uzmanların yalancısıyım! :D


En güzel de küçükler gülümsüyor. :)

Bugün bu yazıyı yazmak beni de mutlu etti. İçimden gülümsek geçiyor. Mutluluklar geçiyor. 
Umarım sizlerin de geçsin! 
Mutlu mutlu mutlu günler!







Hiç yorum yok :

Yorum Gönder