1 Mayıs 2015 Cuma

Çakma Bohça Böreği Tarifi Benden !

   Harika bir tarif vermek istiyorum.

Fotoğraflarını paylaşacağım fakat maalesef videosu yok. :(



Bunun için özür dilerim. Çünkü bir an da aklımda çakan şimşeklerle yaptığım bir tarif... Tamamen bana ait mi? Değil! Çünkü mutlaka birileri bunu farklı formlarda yapıyor. Ancak evet! Bu tarifi uydurup denedim. Bayıldık!
Bohça böreği tarifi gördüm. Televizyon izliyordum ve bir programda yaptılar. İçinde tavuk vardı. Fakat benim elimde tavuk yoktu. Aklıma da düşmüştü bir kere. Ben de şekil itibariyle bir bohça böreğine benzeyen iç harcı farklı bir börek yaptım.
Öncelikle içindekiler:
*soğan
*sarımsak
*yeşil biber
*patates
*domates
*karabiber
*tuz
*zerdeçal
*çok az kimyon
*azıcık da pul biber
-Ve tabiki yufka
Yapılışı ise:
Tavamı kızdırdım. İyice ısınınca içine zeytinyağını boca ettim. Ardından soğanları atıp çok az miktar tuz ektim. Böylece soğanlarım daha hızlı eriyecekti. Bir süre sonra soğanlar kıvamını alınca patatesleri ekledim. Önceliği ona verme sebebim pişme süresi! Ayrıca patatesleri minik küpler halinde kestim. Uğraşmak istemezseniz rende kullanabilirsiniz fakat ben bunu tercih ettim. Ardından patatesleri soğanlarla iyice kavurup biber ve sarımsakları ekledim. Çok fazla yumuşatmadan domatesleri ekledim. Domatesleri soymak zor geldiği ve hamur gibi sulu sulu olmasın diye az kullandım. Harcın baharatları da işin içine girince mutfağı harika bir koku aldı. Karıştırıp karıştırıp iyice birbirine kattım her şeyi!
Ardından bir tabak yardımıyla yufkamı daireler şeklinde kestim. Daire şeklindeki yufkamı kaseye koyup alt zemin kalın olsun ve kalan yufka parçaları ziyan olmasın diye birkaç parça yufkayı da kaseye koyduğum yufkanın içine koydum. Harcı ekledim. Bir güzel kapattım. Ters çevirip elime alınca Yuvarlak bir poğaça gibi durdu. Tepsiye sıraladım her birini. Ardından isteğe bağlı yumurta ile çörek otu ya da susam ile verdim fırına!
Fırınım mini! Derecem deli! Maalesef yüksek ısıda ancak pişiyor her şey. Bu yüzden ben 220 dereceye ayarlayıp 25 dakikada bitirdim. Sizler fırınınızda böreği kaç derecede yapıyorsanız ona bağlı kalarak pişirin. Sonuç harika!
Ayrıca harç yetmezse minik minik doğradığınız kaşar peyniri de az bile koysanız harika bir tat oluşturuyor. Ben belki bir daha ki sefere bir tepsi kaşarlı, bir tepsi baharatlı patatesli yapabilirim.

Bu arada benim bohça börekleri internettekilere benzemiyor. Fakat izlediğim programda uygulanan şekil bu şekildeydi. Ne kadar anlaşılır oldu bir fikrim yok ancak umarım deneyebilirsiniz ve seversiniz. Et tadını soğanların baharatla olan ahenginde ve biberin o hafif acı ve tatlı gibi tadıyla domatesin ekşiliği bir de o sarımsak aroması! Harika bir lezzet!



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder